Kezdőoldalra

E l ő s z ó

Telepítés

Rendszer igény

Licensz

Linkgyűjtemény

MSTS



  F Ő M E N Ü

A pálya bemutatása

Letöltések

 

 





MSTS-LÁEV pálya


Előszó

     A Lillafüredi Állami Erdei Vasút MSTS szimulációjának ötlete két fiatal miskolci
     vasútbarátban merült fel, még 2004-ben. Ők Borbély Zsolt és Stefán Zoltán.

     A pálya Magyarország legszebb vonalvezetésű, középhegységi jellegű 760 mm-es
     kisvasútjának fő- és szárnyvonalait mutatja be. Hitelességét a LÁEV és az Északerdő Zrt.
     archívumainak, valamint a garadnai Erdészeti Múzeumnak a helyszínrajzai és dokumentumai,
     továbbá saját műholdas mérések és fotók százai garantálják.

     A programban a jelenleg is használatban lévő Dorottya-utca - Garadna fővonal és
     Papírgyár - Mahóca szárnyvonal mellett a már nem létező, de valósan megépített Mahóca
     - Farkasgödör
, Lillafüred - Kerekhegy, Kilián-delta - Ládi-fatelep és Vásárhelyi-rakodó,
     valamint a Szent-Anna térig tartó szakaszokon is lehetőség nyílik a virtuális utazásra.

     Megépítésre került az egykor tervdokumentációval is rendelkezően elképzelt, de sajnos
     feledésbe merült Tardonai vonalrész. Fantázia szakaszként csatlakozik a Diósgyőri várat
     megközelítő, egyszer talán még megvalósítható vonal is.

     A mintegy két éves fejlesztésben aktívan közreműködött Borbély Zsolt és Stefán Zoltán,
     akiknek a műholdas adatokat, a domborzat kialakítását és a fővonal, valamint a Kerekhegyi
     szárny megépítését köszönhetjük.
     Ugyancsak Borbély Zsolt alkotta meg a LÁEV motorkocsit a mellékkocsikkal együtt, továbbá
     az ő munkáját dicsérik a legjellemzőbb épületek is a pályán.

     Az egyes vonalak kialakításában, a terület bejárásában, az aktuális állapotok
     dokumentálásában, továbbá a műszaki adatok átadásában aktív szerepet vállalt még
     Földváry Gyula és Tóth Zsolt is.

     A jelenleg letölthető programot, az átfestések nagy részét és a pálya berendezését Almási
     Zsolt, alias Frankie készítette el.

     Köszönet George33-nak és A31-nek a felhasznált járműmodellek átfestésének és
     publikálásának engedélyezéséért ( C50, Mk48, Bax ).

     Kismarton Zsoltnak, alias Ptrmarcinak is köszönettel tartozunk a LÁEV járműpark fontos
     darabjainak elkészítéséért: a "kis MÁV", a "Diamond" és a "Lambériás" 32-es kocsik az ő
     munkái.

     Mindenkinek köszönetünket fejezzük ki, akik a pályához felhasznált objektumokat,
     kiegészítőket készítették. Az ő munkájuk nélkül nem valósulhatott volna meg ez a pálya sem.




     Kellemes kikapcsolódást, jó szórakozást kívánnak hazánk első valós vonalvezetésű
     kisvasúti pályáján a készítők!





©Frankie 2006




 








Az oldal tetejére




 

 |   Impresszum  |   Elérhetőségek  |   Vendégkönyv  |