|
|
A Lillafüredi Állami Erdei Vasút MSTS szimulációjának ötlete két fiatal miskolci
vasútbarátban merült fel, még 2004-ben. Ők Borbély Zsolt és Stefán Zoltán. A pálya Magyarország legszebb vonalvezetésű, középhegységi jellegű 760 mm-es kisvasútjának fő- és szárnyvonalait mutatja be. Hitelességét a LÁEV és az Északerdő Zrt. archívumainak, valamint a garadnai Erdészeti Múzeumnak a helyszínrajzai és dokumentumai, továbbá saját műholdas mérések és fotók százai garantálják. A programban a jelenleg is használatban lévő Dorottya-utca - Garadna fővonal és Papírgyár - Mahóca szárnyvonal mellett a már nem létező, de valósan megépített Mahóca - Farkasgödör, Lillafüred - Kerekhegy, Kilián-delta - Ládi-fatelep és Vásárhelyi-rakodó, valamint a Szent-Anna térig tartó szakaszokon is lehetőség nyílik a virtuális utazásra. Megépítésre került az egykor tervdokumentációval is rendelkezően elképzelt, de sajnos feledésbe merült Tardonai vonalrész. Fantázia szakaszként csatlakozik a Diósgyőri várat megközelítő, egyszer talán még megvalósítható vonal is. A mintegy két éves fejlesztésben aktívan közreműködött Borbély Zsolt és Stefán Zoltán, akiknek a műholdas adatokat, a domborzat kialakítását és a fővonal, valamint a Kerekhegyi szárny megépítését köszönhetjük. Ugyancsak Borbély Zsolt alkotta meg a LÁEV motorkocsit a mellékkocsikkal együtt, továbbá az ő munkáját dicsérik a legjellemzőbb épületek is a pályán. Az egyes vonalak kialakításában, a terület bejárásában, az aktuális állapotok dokumentálásában, továbbá a műszaki adatok átadásában aktív szerepet vállalt még Földváry Gyula és Tóth Zsolt is. A jelenleg letölthető programot, az átfestések nagy részét és a pálya berendezését Almási Zsolt, alias Frankie készítette el. Köszönet George33-nak és A31-nek a felhasznált járműmodellek átfestésének és publikálásának engedélyezéséért ( C50, Mk48, Bax ). Kismarton Zsoltnak, alias Ptrmarcinak is köszönettel tartozunk a LÁEV járműpark fontos darabjainak elkészítéséért: a "kis MÁV", a "Diamond" és a "Lambériás" 32-es kocsik az ő munkái. Mindenkinek köszönetünket fejezzük ki, akik a pályához felhasznált objektumokat, kiegészítőket készítették. Az ő munkájuk nélkül nem valósulhatott volna meg ez a pálya sem. Kellemes kikapcsolódást, jó szórakozást kívánnak hazánk első valós vonalvezetésű kisvasúti pályáján a készítők! ©Frankie 2006
|
| Impresszum | Elérhetőségek | Vendégkönyv | |